2009. július 28., kedd

Töltött paprika, ahogy én szeretem


Végre megjelent a magyar paprika a szupermarketek polcain. Mindig vágyakozva szagolgatom, de most vettem egy csomaggal és eldöntöttem, hogy töltöttpaprikát csinálok. Az ötletet barátnőm érkezése még aktuálisabbá tette. Ő ugyanis nem ehet semmi tejeset és minden paradicsomosat nagyon szeret. Még sosem csináltam töltött paprikát, így körül kellett picit néznem a receptek között. Találtam is egy kicsit felturbósított receptet Tim Mälzertől. Egy hajszálnyit megint alakítottam rajta és máris kész lett a vacsora.




Hozzávalók
500 g darált hús
50 g durvára aprított mandula
1,5 tk aprított kakukkfű
1 tojás
3 gerezd fokhagyma
½ csésze rizs
3 ek sürített paradicsom

bors
4 paprika
2 doboz hámozott paradicsom
1 közepes fej hagyma
1 dl víz
1 tk cukor
kevés olaj
3 ek liszt




Először 15 percig főztem a rizst. Közben olaj nélküli serpenyőben megpirítottam a mandulát és pici darabokra vágtam a fokhagymát. A rizst, mandulát, fokhagymát, kakukkfüvet, tojást, a sürített paradicsomot összekevertem a darálthússal és sóval, borssal ízesítettem. A paprikákat kicsumáztam és beletöltöttem a darálthúsmasszát és a maradékból 4 gombócot formáztam. Kevés olajon az apróra vágott hagymát üvegesre pároltam és a paprikákkal szépen megpirítottam. Az egészhez hozzáadtam a gombócokat és a paradicsomkonzervek tartalmát és vízzel felengedve 20 percig főztem. A paprikákat és a gombócokat kivettem a paradicsomos szószból, az egyben maradt paradicsomokat nagyobb darabokra szétnyomkodtam és rántással besürítettem. Záróakkordként kicsit megcukroztam és megborsoztam a paradicsomszószomat és a paprikákkat és gombócokat meglocsolva tálaltam. Finom barna kenyérből készült pirítóst ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése