2009. július 22., szerda

Hamisított Crema Catalana


Még mindig el vagyunk varázsolva az új karamellizáló pisztolyunktól. Gyorsan kellett valami újat gyártani, ahol újra karamellizálni lehetett. Teljesen véletlenül bukkantam egy crema catalana receptre a neten. Picit alakítottam rajta és máris újra bevetethettük kincsünket.



Hozzávalók
4 tojás sárgája
150 g cukor
5 dl tej
1 konzerválószertől mentes citrom héja és leve
½ rúd bourbon vanília
1 rúd fahéj (én egy fél marék fahéjforgácsot használtam)
2-3 púpos ek étkezési keményítő
egy kevés barna cukor a karamellizáláshoz




A tojássárgákat habosra kevertem a cukorral. A vaníliarúdból kikapart vaníliát, a citrom reszelt héját és levét hozzákevertem a cukormasszához, végül a tejet is hozzáadtam és a csodás vízfürdőfőzőmben a vaníliarúddal és a fahéjforgácsokkal forrásig főztem. Egy merőkanállal kimertem egy keveset a készülő krémemből és csomómentesre kevertem a keményítővel. A keményítős masszát beleöntöttem a krémbe és kevergetés mellett besűrűsödésig főztem. A kész krémemet egy szűrőn keresztül szufléformáimba kanalaztam. 2-2 merőkanállal mérve 5 formát tudtam megtölteni. Hagytam kihűlni és egy éjszakára a hűtőbe tettem. Mielőtt megkóstoltuk barna cukrot szórtam a krém tetejére, melyet Süni gázlánggal finom karamellréteggé melegített. (Az eredeti receptben a sütő grillje karamellizál porcukrot a krém tetejére) Nem diétás, de nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése