2009. július 16., csütörtök

Eni baiseetortája egressel

A nagy crème brûlée sütés után megmaradt 4 tojásfehérjém. Mit tegyek vele? Süni ezt a kérdést lehetőségként fogta fel egy újabb sütikívánság közlésére. Legyen baiseetorta! Lengyelországi kirándulásunk alkalmával az itteni árakhoz képest nagyon olcsón sikerült nagy kedvencemet, egrest (néhányan piszkének is hívják) vásárolnunk. Itt a remek alkalom egy egreses baiseetorta sütésére.

100 g túró
100 g vaj
100 g liszt
200 g marcipán
la. 500 g egres (nálam volt ez majdnem egy kiló is)
4 tojásfehérje
75 g porcukor


A túrót a vajjal és a liszttel tésztává dolgoztam össze és 2 órára a hűtőbe tettem pihenni. Kerek tortaformámat kikentem vajjal és szintén a hűtőbetettem. A tészta két óra múlva is eléggé ragacsos volt, így két folpack között óvatosan egy kerek lappá nyújtottam és a hűtőből kivett tortaformába téve előmelegített sütőben 175 fokon kb. 20 percig sütöttem. Lehet sütőpapírt tenni a tésztára és babbal megszórni, de én erről lemondtam és így sem lett rossz az eredmény. 20 perc után kivettem a sütőből a formát és kibéleltem a szintén két folpack között kinyújtott parcipánmasszával. Erre ráöntöttem a szépen megmosott, lecsöpögtetett egrest és visszatoltam a sütőbe egy újabb 20 percre. 20 perc után újra kivettem a majdnem kész sütimet és rákentem a tetejére a porcukorral felvert négy tojásfehérjéből készült kemény habot és harmadszorra is becsúsztattam a sütőbe egy újabb 10-15 percre. Itt már nagyon kellett figyelni, amint szép barnás lett a tortám teteje, kivettem a sütőből és hagytam kihűlni. Finom pikáns süti, egy csésze kávé mellett kellemesen elmajszolható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése