2009. július 21., kedd

Rókagombás rizottó rukolával


Beütött a rókagombaszezon, na nem itt a környéken, hanem Litvániában és Oroszországban. Piac, szupermarket, sarki török zöldséges roskadozik az import rókagombától. Ennek örömére vettem egy adaggal és örök kedvencemet, rizottót főztem egy részéből. Az Essen & Trinken eredeti receptjén csak egy hajszálnyit változtattam.


Hozzávalók:
1 közepes fej hagyma
2 kisebb gerezd fokhagyma
75 g apró kockákra vágott jó husos szalonna
250 g rókagomba
150 g rizottórizs
40 g parmezán
1,5 dl száraz fehér bor
5 dl zöldségleves (én most húslevest vettem)
2 marék rukola




A rizottókészítésnél mindig egy picit beüt a káosz és kapkodni kezdek, ezért szépen előrelátóan előkészítettem a hozzávalókat, hogy csak össze kelljen keverni őket. A hagymákat megpucoltam, szép apróra felaprítottam. A fagyos szalonnát apró kockákra vágtam. A gombát először megpróbáltam kefével megszabadítani homokszemektől, száraz fűszálaktól stb. Sajnos ez nem volt elég, ezért ahogy egy tévészakácstól láttam a gombákat egy tálba tettem, megszórtam liszttel és gyors vízfürdőben részesítettem. Most aztán csak nagyobb darabokra kellett őket aprítani és már kezdhettem is a főzést.
Először kevés olajon a szalonnákakockákat pirítottam meg és hozzáadtam a gombadarabokat is és együtt 2-3 percig tovább pároltam, mivel a gomba gyorsan levet eresztett. A szalonna-gomba keveréket kiöntöttem egy tálba és félretettem. Újra kevés olajat öntöttem a fazékba és a hagymákat üvegesre pároltam. Ekkor hozzáadtam a rizst és 1 percig a hagymával együtt pirítottam. A rizs-hagyma keveréket 1,5 dl borral felöntöttem és a bort először teljesen elfőztem, majd ezután hozzáadtam a levest és a rizst lassú tűzön ca. 20 percig készre főztem. Kevéssel a rizs elkészülte előtt belekevertem a gombát és szalonnát és a reszelt parmezánt. Egy kis borssal megszórtam. Picit összeröttyintettem és már kész is volt. A rukolát nem akartam, mint ahogy az eredeti recept írta, a rizottóba beletenni, hogy megmaradjon valami a finom jellegzetes ízéből. A megmosott, szárukról leválasztott levélkékből a tányérra fészket készítettem és ezek tetejére kis kupac rizottót halmoztam. Nagyon finom vacsora lett belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése