2009. július 15., szerda

Első crème brûlée-m

Barátosném, gasztromanó esküvőjére készülünk. Már az ajándék is megvan! Annyira belejöttünk az ajándékvásárlásba, hogy megleptük magunkat egy karamellizáló gázpisztollyal. Természetesen rögtön ki is kellett próbálni az új kincsünket. Bár már ettem egy francia étteremben crème brûlée-t, de azt sose gondoltam, hogy ezt a finomságot egyszer én is el tudom/fogom készíteni. Itt az eredmény:

400 ml habtejszín
200 ml tej
90 g cukor
4 tojás sárgája
1 rúd vanília
egy kis barnacukor a karamellizáláshoz



Először a tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral és a vaníliarúdból kikapart vaníliával. Ezután belekevertem a tejszínt és a tejet. A masszát hat kis souffléformába öntöttem és forró vizes fürdőben 150 °C-ra előmelegített sütőben 40-45 percig hőlégkeveréssel sütöttem. Fontos, hogy a víz a forráspont közelében legyen és ca. a formák feléig érjen. Ha a sütő nincs előmelegítve, akkor a sütési idő kb. 15 perccel meghosszabbodik. Az eredmény egy lágy, de nem folyós krém lett, a teteje halványan megbarnult.
Amikor krémem langyosra kihűlt megszórtam barna cukorral és a gázpisztollyal karamellizált réteggé változtattam. És már kanalaztuk is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése