2009. július 28., kedd

Tejszínes áfonyatorta

Megért a környéken az áfonya. 2,5 kg-ot szedtünk egy közeli közönségkedvenc tanyán és természetesen a pocakunkat is megtömtük. Lekvárt főzni inkább nem szeretnék belőle. Sajnálok minden szemet, amit nem frissen eszünk meg. Már ettünk palacsintát joghurttal és áfonyával és csak joghurtot is áfonyával reggelire. Csak egy finom süti hiányzott. Mindenféle receptek között kotorásztam, míg végül több különböző összeollózásából elkészült a remekmű.

Hozzávalók a tésztához
70 g liszt
50 g margarin
50 g cukor
1 tojás
½ tk sütőpor
Hozzávalók a krémhez
500 g áfonya
2 dl tejszín
200 g krémes túró
1 cs habfixáló
1 cs vaníliás cukor
30 g cukor
½ citrom reszelt héja és leve
½ cs zselatin
1 cs tortazselé
2,5 dl feketeribizlilé

A tészt a hozzávalóit jól elkevertem, sütőpapírral kibélelt 18 cm átmérőjű tortaformába öntöttem és ca. 25 percig 170 fokon sütöttem. Az eredmény egy ca. 3 cm magasságú tortalap lett, amit két szeletre vágtam szét és az egyiket inkább későbbi felhasználásra lefagyasztottam, mert egy tortát kevés tésztával és sok krémmel szerettem volna kapni.
Megmostam az áfonyáimat és egy réteget szórtam a tészta tetejére. A tejszínt a habfixálóval és a vaníliáscukorral kemény habbá vertem és a cukorral, citrom levével és héjával elkevert túróval összekevertem. A zselatint közben feloldtam és a krémhez kevertem. A krémmel megpakolt tortalapot 2 órára a hűtőbe tettem, majd a maradék áfonyát rászórtam és a ribizlilével felfőzött tortazselével befedtem. Kis idő múlva teljes pompájában tündökölt a sütim. A felét rögtön meg is ettük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése