2010. október 22., péntek

Sütőtökös, fetás quiche

Már bébiként is oda voltam a sütőtökért és úgy látszik azóta sem tudtam megunni. Ilyenkor a szezon táján nagyon-nagyon szoktam örülni, hogy szinte minden nap jobbnál jobb receptek kerülnek fel a blogokra. De nem csak oda, a helyi szupermarket akciós újságjába is. Ott találtam ezt a remek quiche receptet és rögtön kis is próbáltam. Nem bántam meg.


Hozzávalók:
750 g sütőtök (az eredeti receptben 500 g volt)
200 g feta
6 db zsályalevél
3 tojás
2 dl tejföl
1 dl tejszín vagy tej
só és bors
egy csomag leveles tészta vagy saját készítésű (recept itt)




A sütőtököt meghámozzuk, eltávolítjuk a belsejét és kicsi darabkákra aprítjuk. A fetát felkockázzuk és a tésztával kibélelt formába szórjuk a sütőtökdarabkákkal együtt. A tojásokat összekeverjük a tejföllel és tejszínnel, sózzuk, borsozzuk és hozzákeverjük a felaprított zsályát. A masszát a sütőtök-, fetadarbkákra öntjük és a quiche-t 180 fokra előmelegített sütőben 30-35 percig sütjük. (Az eredeti receptben a tököt mikrohullámú sütőben 2x5 percig 1000 W-on elősütik. Én ezt elegánsan kihagytam és enélkül is nagyon finom és puha lett a tök.) Salátával vagy anélkül is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése