2010. január 13., szerda

Party utáni maradékhasznosítás: olajbogyós kenyérkék


A nagy „party”-ból maradt azért ez-az. Vendégeink inkább a zöld olajbogyókat preferálták, így ca. 150 g fekete megmaradt. Én sem vagyok nagy rajongójuk csak úgy önmagukban, ezért elgondolkodtam rajta, hogy mihez is lehetne felhasználni őket. Olajbogyós kenyér talán a legegyszerűbb megoldás ilyen esetben, főleg, mert még egy picit több, mint fél zacskónyi lisztem is maradt és élesztő is lapult még a hűtőben. A minap láttam hajóka konyhájában egy nagyon szimpatikus receptet és a kedvenc receptes oldalamon található recept is segített. Íme az eredmény:


Hozzávalók:
600 g liszt
1 kocka élesztő
1,5 ek só
2 kk cukor
6 ek olaj
1 ek szárított rozmaring
150 g magozott fekete olajbogyó

Az élesztőt két bögrébe morzsoltam, egy-egy kávéskanálnyi cukorral megszórtam és langyos vízben szépen megfuttattam. A lisztet egy kelesztőtálba öntöttem, megsóztam, megrozmaringoztam, hozzáadtam 4 ek olajat és az élesztőt. Az egészet szépen összedolgoztam és a tésztát legalább egy órát kelni hagytam. Amikor szépen a duplájára dagadt, felaprítottam az olajbogyókat és beledagasztottam. Az így elkészült tésztát két részre osztottam, hosszúkás kenyérkéket formáztam belőlük, sütőpapíros tepsibe tettem őket, átlósan bevagdaltam és nagylelkűen megkentem őket olajjal. Kenyérkéim 220 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt (az első tíz percben hőlégkeveréssel) szépen megsültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése