2010. február 11., csütörtök

Ezt meg kell(ett) ünnepelni! Homár mandulás, kakukkfüves takaróban


Nem vagyok egy nagy Valentin nap ünneplő. Vásárlás terén maximum csokoládéféleség jöhet szóba, de leginkább megpróbálok valami finomat készíteni. Ez most igazán fontos lenne, mert így „távházasságban élve” kicsit érzelgőssé váltam. Az elmúlt évi alkotásomat azonban most biztosan nem tudom majd felülmúlni, mert akkor valami igazán különlegeset sikerült készítenem: homárt mandulás, kakukkfüves kéregben. A rövid előtörténet csak annyi, hogy nagyon régen szerettem volna kipróbálni, milyen íze van a homárnak (egyúttal elnézést kérek mindenkitől, aki elvből ellenzi a homárfogyasztást). Alkalomadtán mindig átböngésztem az árlapot, ha megfelelő éttermet láttam, de legyünk őszinték, sajnos vagy még jó hogy, nem egy ponty kategória. Azonban egy évvel ezelőtt adódott egy jó kis akció a szupermarketben, ami lehetővé tette, hogy valami különlegessel lepjem meg magunkat. Sokáig kutattam az interneten homárgyakorlat nélkül is elkészíthető receptet keresve, míg végül a sokat idézett kedvenc receptes oldalam egyik egyszerűnek látszó variánsát választottam. Nem bántam meg!


Hozzávalók:
2 kisebb mélyhűtött homár (az enyémeket megpárolva fagyasztották le)
40 g mandulalaforgács
20 g zsemlemorzsa
1 jó nagy fokhagymagerezd
egy maréknyi petrezselyem
1 tk szárított kakukkfű
5-6 ek olívaolaj
só, bors
20 vaj
1,5 dl száraz fehérbor


Most kezdődik csak a neheze. A felolvasztott homárokat jó alaposan megmossuk, lecsepegtetjük és óvatosan vastag, éles pengéjű késsel hosszában kettévágjuk őket. (Az enyémek között volt egy lány is, mert szép vörös ikrákat találtam.) Amikor kettévágtuk őket, sok konyhai törlővel felszerelkezve eltávolítjuk a beleket és tartalmát. A farok húsát elválasztjuk a páncéltól, majd mindent megint alaposan megmosunk. A húst visszatesszük a páncélba, az ollókat pedig a kés nyelével, de inkább egy klopfolóval megrepesztjük. A szépen megtisztított homárfeleket páncéljukkal lefelé tepsire téve hűvös helyre tesszük és hozzáfogunk a „takaró” elkészítéséhez. Zsiradék nélküli serpenyőben megpirítjuk először a mandulaforgácsokat, majd a zsemlemorzsát. Amikor kihűltek, összekeverjük az olajjal, a felaprított fokhagymával, petrezselyemzölddel és megfűszerezzük kakukkfűvel, sóval,borssal. A homárfelekre először kis vajdarabokat, majd a zsemlemorzsakeveréket ráhalmozzuk, aláöntjük a bort és pár percre 220 fokra előmelegített sütőbe tesszük. Az elkészült homár nagyon ígéretesen néz ki és remek íze van galambbegysalátával és zelleres krumplipürével. Vigyázat! Nagyon sok fehérjét tartalmaz, érdemes mértékletesen fogyasztani belőle.

1 megjegyzés:

  1. Atyavilag!!!! De kar, hogy csak a monitort nyalhatom le. :((((

    Imadok minden hal es rakfajtat, ez mennyei lehetett.
    Ossze is futott a nyal a szamban. :))

    VálaszTörlés