2009. augusztus 23., vasárnap

Sarde a beccafico

Ez a szicíliai specialitás családi coprodukcióban készült. A receptet Süni találta kedvenc oldalán, Spiegel Online-on. Én beszereztem a hozzávalókat. Ő megpucolta a halakat. Én szépen megtöltöttem őket. Ő pedig megsütötte. A végén pedig mind megettük.

Hozzávalók (2 személy részére)
400 g friss szardínia (a mi esetünkben 8 db volt),
2 fokhagyma,
olívaolaj (én most repceolajat használtam),
2 púpozott ek zsemlemorzsa,
40 g szardellafilé (olajban),
1 marék mazsola,
1 ek fenyőmag,
egy marék petrezselyem vagy menta,
só és bors,
citrom szeletek,
babérlevél,
fa nyársak (esetleg fogvájó)


A szardíniák hasát felvágjuk, a fejeket levágjuk és újra megmossuk őket. A fokhagymagerezdeket megpucoljuk és felaprítjuk. 3 ek olajon megpirítjuk, majd kihalásszuk a serpenyőből. A töltelékhez a zsemlemorzsát megprirítjuk és hozzáadjuk a szardellafiléket, mazsolát, fenyőmagot és petrezselymet. Jól elkeverjük, picit megborsozzuk (sózni szerintem nem kell, mert a szardellafilék elég sósak) és kicsit megpirítjuk a keveréket. A kevergetés közben a szardellafiléket kis darabkákra nyomkodjuk szét. A szardíniákat kiterítjük, megtöltjük a töltelékkel, felcsavarjuk őket és citromszeletekkel és babérlevéllel felváltva felszúrjuk az előre beáztatott fa nyársacskákra. Kiolajozott tepsiben alufóliával letakarva 20 percig 180 fokon megsütjük.
Mi héjában főtt krumplit karikáztunk fel és kakukkfűvel megszórva a nyársakkal együtt megsütöttük. Félszáraz fehérborral egy nagyon finom nyári vacsorát kaptunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése