2010. június 16., szerda

Mission impossible – klasszikus elektromos főzőlapok tisztítása

Brüsszelbe költözünk. Nem mondanám, hogy álmaim városa, de az elmúlt hónapok vándor életmódja után szinte bárhova elköltöznék, csak végre saját négy falam vegyen körül és egy saját konyhám lehessen. Ilyen körülmények között az ember elég sok kompromisszumra képes, még egy jó kiadós tűzhelypucolásra is.

És akkor jöjjön a recept:
4 db jó alaposan elkoszolódott elektromos főzőlap
1 db sütőtisztító hab
1 db grafit tartalmú polírozó krém (pl. Elektro Puzzi)
1 db mosogatószivacs
1 db lapos hegyű kés
3 éjszaka

Nem könnyű dolog klasszikus elektromos főzőlapokat tisztítani. Bár sokat kutattam az interneten, mégis kicsit tanácstalan voltam a ragacsos főzőlapok és a feketére égett peremük láttán (a kézenfekvő hideg zsíroldó sajnos megoldhatatlan volt a helyi boltokban). Rosszabb már nem lehet alapon sütőtisztító habot fújtam nagylelkűen három egymást követő éjszakára a problémás helyekre. A hab maradványait minden reggel szépen lemostan a szivaccsal, a dörzsis felületével a ragacsot dörzsölgettem, a késsel pedig a peremeket támadtam meg. A kezelés végén az interneten talált csodaszerrel, az Elektro Puzzival szép feketére políroztam a felületeket és tatam: bevetésre kész az „új” tűzhelyem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése